Tècniques

The Mindfulness App

Una de les dificultats que presenta la pràctica de la meditació és portar-la més enllà del coixí i practicar-la al llarg del dia, en qualsevol situació i moment. La meditació ens ajuda a mantenir el contacte amb nosaltres mateixos i a valorar més positivament allò que vivim i que ens passa.

En aquest aspecte un factor clau per a la incorporació total de la meditació a les nostres vides és la meditació “quotidiana” o “off the cusion”, allò que en anglès es refereix a meditar fora del coixí. Una de les eines que ens poden ajudar a dur aquesta tasca més enllà del nostre entorn habitual (més enllà de l’habitació tranquil·la, silenciosa, amb coixins, encens, etc.) són les aplicacions per a smartphones o telèfons intel·ligents.

Aquestes, tan presents avui dia, ens permeten fer curtes ─i no tan curtes─ meditacions en moments i situacions poc òptimes per a la pràctica: en trajectes i desplaçaments en metro, tren, autobús, etc., en moments de pausa entre reunions, classes etc., a les hores mortes dels migdies, després o abans de dinar, o fins i tot al llit com a mètode que ens permeti endinsar-nos en la son de manera tranquil·la i relaxada.

Des d’aquest wordpress vull recomanar fermament The Mindfulness App, (també per a telèfons Android) una de les aplicacions més complertes que he pogut provar fins al moment. Es troba en anglès i castellà, costa poc menys de dos euros i compta amb àudios de meditacions guiades de 3 minuts i fins a 30 minuts. L’aplicació també segueix el recompte de minuts mensuals i anuals que has practicat a través d’un calendari, conté missatges programats al telèfon per tal de recordar-te tornar al moment present durant tot el dia, i alhora permet meditacions no guiades a través d’àudios de campanes.

Altres aplicacions semblants són Mindfulness Meditation, Headspace, la ja famosa Buddhify (dels sempre a la última Buddhist Geeks), Smiling Mind o Meditation with Shinzen Young, entre d’altres. Les aplicacions sobre meditació són una eina perfecta per a moments de pànic, tensió o nervis que tots patim de manera quotidiana: poden ser de gran ajuda a la consulta del metge (per a la sala d’espera), en sessions de quimiteràpia o altres teràpies incòmodes o abrasives i de llarga durada (TAC’s, etc.), en vols d’avió ─en el cas que patim pànic a volar─, etc.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s