Uncategorized

Testimonis

A l’entrada d’avui m’he proposat aportar la visió de persones que, pel motiu que sigui, han començat a practicar la Meditació Transcendental (TM). Moltes vegades les explicacions teòriques sobre les tècniques meditatives poden ser feixugues, pesades i massa complicades per a dur-les a terme.

En aquest sentit, el mestre Yongey Mingyur Rimpoxé sempre recorda als aprenents: “Ara que ho has entès, oblida-ho tot o en faràs un concepte i haurem de tornar a començar de zero”. No cal centrar-se excessivament en “fer bé” la pràctica: de fet, tard o d’hora ens haurem de desprendre de les tècniques, indicacions i altres per a arribar a estar completament presents.

La pràctica de la meditació implica l’eixamplament d’aquest gran “buit” interior, d’aquest gran espai que és la nostra consciència. Els testimonis del web TM del Regne Unit així ho declaren:

Vaig decidir aprendre TM perquè vaig sentir com n’és de beneficiós per a la salut i el benestar general.

Tinc el Síndrome de la Fatiga Crònica i […] per a mi la TM […] em proporciona una ruta ràpida i fiable a una molt profunda sensació de calma i pau. Crec que m’ha ajudat molt a millorar la meva salut a través d’oferir aquesta sensació de calma durant la meditació, així com per enfortir la meva connexió amb aquest lloc pacífic en mi mateix i la subsegüent reducció de l’estrès en la vida diària.

Jo recomanaria TM a qualsevol que estigui pensant en […] gestionar l’estrès i per facilitar una connexió més profunda amb un mateix.

Melanie, Londres

Sóc un enginyer de 50 anys de Teesside i he estat practicant TM durant uns 12 anys. Vaig aprendre TM per tal de reduir l’estrès en la meva vida, que llavors estava principalment basada en treballar. Segueixo trobant el temps per meditar, encara que estic molt ocupat. Els avantatges són que definitivament estic més tranquil i amb menys estrès i estic molt més enèrgic. Després de meditar els problemes no em semblen tan importants i en general em centro més en les solucions.

[La TM] Clarament té beneficis a llarg termini, per això cal practicar cada dia per crear l’efecte. Dit això he tingut algunes meditacions meravelloses i en les que he tingut una sensació molt positiva i enèrgica.

Hi ha moments en què la TM em sembla una lluita i realment no puc centrar-me, amb la ment divagant. […] El resultat final és que sóc una persona molt ocupada però encara trobo temps per la TM després de 12 anys. Per què? Perquè la diferència és substancial.

Paul, Teesside

Recordo que els meus pares van aprendre TM quan jo era una adolescent, en la dècada de 1970. En aquell moment jo no podia entendre per què perdien el temps dues vegades al dia per seure en silenci i meditar, però tots dos van dir que era molt relaxant i bo per a ells. Fa uns anys vaig decidir que m’agradaria aprendre’n.

És una de les millors habilitats que he après.

Porto una vida ocupada i activa, sovint estressant. Sóc mare de dos fills adolescents […]. Amb la TM tinc temps ordinari garantit per a mi, temps per a aturar-me, per fer un balanç i experimentar un veritable sentit de la pau interior.

Jo tenia la pressió arterial moderadament alta i estava a punt de necessitar medicació però amb la TM la meva pressió arterial és normal.

Becky, York

Deixa un comentari

