Recerca científica

Què cal fer per treure més bones notes en els exàmens? Meditar

Reprodueixo íntegrament un article aparegut al diari Ara el 3-4-13.

Què cal fer per treure més bones notes en els exàmens? Meditar
Un estudi de la Universitat de Califòrnia conclou que la meditació afavoreix els resultats acadèmics

Durant la nostra vida diària fem moltes accions repetides, rutinàries, automàtiques. Anar en metro, caminar pel carrer o esmorzar són activitats que fem mentre la nostra ment recorda coses, n’anticipa d’altres… va d’un lloc a l’altre. El problema és que aquest hàbit, aquesta incapacitat per concentrar-nos, aquest costum de deixar que la ment divagui, no és fàcil de reconduir quan ens convé. És per això que, fins i tot en un examen, els estudiants tenen problemes a l’hora de concentrar-se i, tot i la tensió, veuen com la seva ment pensa en altres coses. Un equip de la Universitat de Califòrnia, a Santa Barbara, n’ha trobat la solució: la meditació.

FOTO: FRANCESC MELCION.
FOTO: FRANCESC MELCION.

Els resultats, publicats a la revista ‘Psychological Science’, constaten que els estudiants que practiquen la meditació obtenen més bones notes que no pas aquells que no ho fan. Pels inexperts la meditació consisteix a deixar la ment en blanc i no pensar en res. En realitat, però, meditar no és altra cosa que ser conscient d’allò que fem en cada moment. Els exercicis de meditació ensenyen a fer que la ment, que té tendència a divagar, torni al present. És tan fàcil d’explicar com difícil de posar en pràctica.

Fins ara se sabia que les persones que practiquen la meditació estan més tranquil·les i serenes. És per això que la meditació, en qualsevol de les seves tècniques, es recomana a les persones que pateixen angoixa. Però l’estudi d’un equip de cinc professors del departament de Ciències de la Psicologia i el Cervell de la Universitat de Califòrnia ha trobat una aplicació pràctica a la mil·lenària tècnica: treure més bones notes als exàmens.

Segons l’estudi, aquells alumnes que es van sotmetre a un curset de dues setmanes de meditació van aconseguir millorar els seus resultats acadèmics. Després d’aprendre la tècnica, els estudiants no només havien après a concentrar-se, sinó que havien millorat les seves capacitats cognitives.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s