Uncategorized

Conèixer els teus pensaments amb comprensió

Un pensament és inofensiu excepte si ens el creiem. No són els nostres pensaments sinó l’aferrament a aquests el que ens causa patiment. Aferrar-nos a un pensament implica creure’ns que aquest és veritat, que és real, sense ni tan sols qüestionar-nos-el. Una creença és un pensament al qual ens hi hem aferrat –potser durant anys.

Molta gent pensa que ells mateixos són allò que els seus pensaments els hi diuen que són. Un dia vaig donar-me compte que jo no respiro sinó que estic sent respirada. Llavors, també vaig adonar-me que jo no penso, sinó que realment estic sent pensada i que el procés de pensar no és res personal.
Els pensament són com gotes de pluja.
¿T’has aixecat mai pel matí i t’has arribat a dir a tu mateix “Crec que avui no pensaré”? Massa tard: ja estàs pensant! Només en pensar-ho ja ho has fet! Els pensaments tan sols apareixen. Apareixen del no-res i desapareixen també del no-res, com núvols movent-se a través del cel buit. Apareixen per estar-s’hi de pas, i no per quedar-s’hi. No hi ha cap mal en aquests pensaments: aquest només apareix quan ens hi aferrem i ens els creiem.

Mai ningú no ha estat capaç de controlar els seus pensaments, encara que sentis dir tot el contrari. No es pot. Jo no em desprenc dels meus pensaments sinó que els conec amb comprensió. I llavors ells s’alliberen de mi. Els pensaments són com la brisa o l’aire entre els arbres, o com gotes de pluja que cauen. Apareixen així i és a través del qüestionament d’aquests pensaments que ens podem fer amics d’ells. Discutiries mai amb una gota de pluja? Les gotes de pluja no tenen res de personal, com tampoc no ho tenen els pensaments.

Un cop coneixes i t’apropes a un concepte o pensament que et fa mal amb comprensió, la següent vegada que apareixi en la teva ment el trobaràs interessant. El que acostumava a ser un malson ara és interessant. I a la propera que torni a aparèixer, potser ni te n’adones. Aquest és el poder d’estimar tot allò que ja és.

Byron Katie
Text extret de la introducció de The Work

Anuncis

Deixa un comentari

