Uncategorized

Viure millor a través del mindfulness

Un nou estudi de la Universitat de Utah mostra que les persones que es descriuen com més conscients tenen emocions més estables i es perceben a si mateixos amb un millor control sobre el seu estat d’ànim i comportament al llarg del dia. La gent amb més consciència també demostra una activació cognitiva i fisiològica menor abans d’anar a dormir, el que suggereix que una major estabilitat emocional durant el dia podria fins i tot traduir-se en un millor somni a la nit. Els resultats de l’estudi es presentaran a finals d’aquest mes a la reunió anual de la Societat Psicosomàtica Americana.

Estudis previs de l’atenció plena o mindfulness –prestar atenció de manera particular, a propòsit en el moment present i sense jutjar– s’han dut a terme en general amb els participants formats en l’atenció plena, per exemple, la meditació o altres intervencions. En aquest cas, però, aquest estudi examina els trets de l’atenció plena presents de manera natural, sense entrenar. Usant un nou mètode per a la recopilació de dades, els participants d’aquest estudi portaven un monitor que mesura el funcionament cardíac i es van dur periòdicament durant tot el dia per valorar el seu estat emocional i el funcionament mental. L’examen d’aquests processos durant la vida diària normal es basa en la investigació duta a terme abans de la recerca en atenció plena als entorns de laboratori.

“Aquest estudi ens dóna una millor comprensió de com afecta l’atenció plena o mindfulness a les respostes d’estrès en tot el dia” diu Holly Rau, un estudiant de postgrau involucrat en aquesta investigació. “Les persones que van reportar nivells més alts d’atenció plena demostren un millor control sobre les seves emocions i conductes durant el dia. A més, l’augment de l’atenció plena es va associar amb una menor activació en l’hora d’anar a dormir, el que podria tenir beneficis per a la qualitat de la son i la futura capacitat de manejar l’estrès”.

Com es va realitzar l’estudi
Un total de 38 pacients, reclutats de la comunitat i la Universitat de psicologia d’Utah, va participar en l’estudi. La seva edat oscil·lava entre 20 i 45 anys i un terç eren homes. En el primer dia de l’estudi, cada participant va completar una avaluació inicial que va incloure qüestionaris estàndard, l’avaluació fisiològica de repòs i proves cognitives abans de començar dos dies d’experiència en el mostreig.
sleep
A la part de la vida diària de l’estudi, els participants van usar un monitor d’impedància cardíaca i van respondre a les preguntes sobre el seu estat emocional diverses vegades al dia durant dos dies. Al final de cada dia, els participants també van completar qüestionaris sobre la seva capacitat per regular les seves emocions i conductes i se’ls va demanar que qualifiquessin el seu nivell d’excitació cognitiva i física abans d’anar a dormir.

Els investigadors van trobar que una major estabilitat emocional, un millor control de l’autopercepció de les emocions i comportament i l’excitació baixos abans de dormir (una mesura dels símptomes cognitius i físics de l’ansietat) es van associar significativament amb una major atenció. Els resultats suggereixen que l’atenció pot estar relacionada amb l’autoregulació en tot el dia, i que això pot ser una manera important que contribueix a una millor atenció emocional i al benestar físic.

La investigació futura examinarà la relació entre l’atenció plena moment a moment i els marcadors fisiològics de l’estrès durant el dia i la qualitat de la son. Examinar mesures similars de l’estat d’ànim, l’autoregulació i la qualitat del somni en la vida quotidiana en el context del mindfulness és una altra de les directrius importants per a la investigació.

Podeu llegir l’article original clicant aquí.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s