Uncategorized

Com usar l’escriptura com una pràctica de meditació

Escriure pot ser una poderosa pràctica de meditació que ens ajudi a integrar la nostra ment activa amb la ment de la meditació. Usar l’excriptura com a pràctica meditativa pot ser un procés d’investigació, pot ajudar-nos a fer un seguiment del nostre progrés i a deixar anar els hàbits de la ment als què estem aferrats, així com a aguditzar la nostra capacitat d’atendre al moment present. Amb tan sols 10 minuts de pràctica de l’escriptura al dia es poden obtenir grans beneficis.

[…] Els escriptors troben aquesta pràctica beneficiosa, ja que les escriptures lliures que en resulten d’aquesta pràctica són riques en idees i imatges. Tot el que necessites per començar és un temporitzador, un quadern i un bolígraf. La pràctica es pot fer en cinc passos simples:

1. Comenceu per instal·lar-vos en un espai de silenci contemplatiu, prenent un mínim de 21 respiracions conscients –o asseieu-vos en silenci durant 5-15 minuts amb l’atenció fixada en la respiració, les sensacions corporals o en els sons a l’habitació. Noteu l’atmosfera de la vostra ment –si és suau i espaiosa o ombrívola i estreta– i establiu la intenció de conrear una atmosfera de calidesa i obertura cap a un mateix i la pròpia experiència.

2. Ajusteu el temporitzador a 10 minuts i dcomenceu l’escriptura lliure sense parar, començant amb la frase “En aquest moment … ” No un atureu a reflexionar, editar ni proveu a donar sentit o escriure una “peça”. Simplement acabeu la frase i seguiu endavant fins que us quedeu sense res a dir. A continuació escriviu la frase de nou i acabeu-la, i així successivament fins que soni l’alarma. No cal escriure ràpid –només sense aturar-se a pensar. Estigueu disposats a deixar que les paraules us sorprenguiun: La idea és relaxar la ment perquè pugui proveir-se de la capa que es troba sota dels pensaments discursius. De fet, no hi ha manera de fer-ho malament.

3. Quan soni l’alarma, prengueu unes quantes respiracions i després llegiu en veu alta el que heu escrit, escoltant-vos profundament. Intenteu resistir la temptació de llegir-lo de nou al cap. Observeu què fa la ment quan llegeixes de nou -expectatives, pors, plaers i judicis probablement sorgiran. Permeteu que aquests siguin tal com són en un ambient de calidesa i obertura.

4. Ara repasseu tota l’escriptura i subratlleu les frases, oracions o seccions que semblen particularment vius o que per alguna raó us intriguen –no cal que esbrineu el per què. Qualsevol d’aquests fragments es poden utilitzar com un indicador per una altra peça, ja sigui ara o en el pròxim període d’escriptura meditativa. Quan feu ús d’aquests fragments com a avisos, us recordeu que sempre podeu tornar a l’indicador “En aquest moment … ” en qualsevol moment mentre feu una escriptura cronometrada . Aquest és el símbol fonamental d’aquesta pràctica.

5. Al final de la sessió, compartiu els beneficis de la pràctica de manera que el desig de voler compartir tot allò que heu guanyat pugui produir efectes positius per a vosaltres i per a tots els éssers tocats per vostè.

Jane Brunette

Podeu llegir l’article original clicant aquest link.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s