Uncategorized

El testimoni de Dan Harris

Us deixo amb el testimoni de Dan Harris, periodista i co-presentador de Nightline, un noticiari de vespre a la cadena americana ABC. Harris explica com va patir d’ansietat a la feina i com la meditació li ha afectat en la seva recuperació.

“No fa massa temps vaig trobar-me en un estrany viatge no planificat: va començar amb un atac d’ansietat i em va dur a tenir entrevistes amb gurús que, malauradament, no em podien donar cap consell pràctic per aturar la veu que tenia ficada dins el meu cervell. Fins que vaig topar amb l’última cosa que mai hauria pensat: la meditació.

Sempre havia assumit que la meditació era per a gent que li agrada cremar encens i escoltar música de John Tesh. En altres paraules, no em pensava posar a meditar ni en broma. Però després vaig sentir un estudi científic que acreditava que la meditació pot baixar-te la pressió arterial i estimular el teu sistema immunològic, entre d’altres coses. Posteriorment vaig aprendre que la meditació no implica necessàriament vestir amb túniques ni cremar encens ni creure en res en particular. De fet, la meditació implica tot just el contrari!

Bàsicament, la meditació implica 3 passos:

1.- Seure. No cal que sigui amb les cames creuades, pots fer-ho en una cadira, al terra, on sigui.
2.- Provar de sentir la teva respiració com entra i surt del teu cos.
3.- Sempre que la teva ment es posi a vagar –cosa que farà un milió de vegades–, retornar la teva atenció a la respiració.

Dan Harris
Dan Harris

Així que el dia que vaig aprendre tot això, decididament vaig donar-me l’oportunitat de practicar la meditació. I de fet, en algun sentit va ser com un atac de pànic! La meva ment no parava de pensar i de llançar-me una pila de bojos pensaments dins del meu cap! Però aquest cop jo tenia ja una arma: en aquells moments jo estava centrat només en la respiració i va ser com prémer el botó de SILENCI en la veu del meu cap. I així vaig crear espai entre els meus pensaments.

La meditació és com un tipus d’exercici per la teva ment, i no parlo de manera metafòrica! Mireu si no què diuen els estudis: els escànners de cervell demostren que petites i diàries dosis de meditació literalment fan crèixer la matèria gris del cervell en àrees associades a la compassió i la consciència pròpia, i alhora fa més petita l’àrea del cervell associada amb l’estrès.

Per la meva experiència personal, això no ha implicat que, des que medito la meva vida s’hagi convertit en una desfilada permanent d’arcs iris i d’unicornis, de vegades em sento aclaparat i estressat per la feina, però les meves emocions i impulsos ja no m’atropellen ni em passen per sobre més –cosa que, francament, és un superpoder! La meditació també m’ha ajudat a calmar-me suficientment com per viure de manera més plena les coses bones de la meva vida.”

Podeu veure el vídeo sencer clicant aquí.

ABC Entertainment News | ABC Business News

Deixa un comentari

