Uncategorized

El testimoni de Dan Harris, segona part

El periodista i co-presentador de Nightline, un noticiari de vespre a la cadena americana ABC, Dan Harris, apareix entrevistat al Huffington Post Live, on hi explica com va patir atacs d’ansietat i com la meditació li ha ajudat a paliar el seu patiment.


(Entrevistador) –
Com vas arribar al punt de prendre’t seriosament la pràctica de la meditació?
(Dan Harris) – Va ser molt dur… Quan jo era petit els meus pares, que eren hippies, em van portar a classes de ioga per a infants. El professor no m’agradava, em feia treure els meus texans i em feia vestir-me diferent davant dels altres nois, i jo des de llavors odio tot el que té a veure amb el new age. Quan vaig sentir que la meditació era una molt bona manera de paliar la veu del cap ho vaig rebutjar. Vaig pensar que era per a gent crema encens… Però llavors va aparèixer la ciència, els estudis científics. La ciència i la llista de beneficis físics que la meditació aporta al cos és el que va aconseguir que em posés a meditar.

La meditació baixa la pressió arterial i estimula el teu sistema immunològic, pot ajudar-te amb la psoriasi… I el que realment és comparable a la ciència ficció és la neurociència! Amb la meditació pots tornar a programar parts del cervell que tenen a veure amb la consciència pròpia i la compassió, i que fan créixer la matèria gris i alhora fan més petita l’àrea del cervell associada amb l’estrès. Quan vaig sentir això vaig dir-me: ho provaré. Vaig posar-me l’alarma del rellotge per 5 minuts per a meditar i… va ser terrible. Horrorós. Realment difícil. Però em vaig donar compte que si vas al gimnàs també és terrible i dolorós quan ho estàs fent bé. I això és el que realment és la meditació: exercicis de bíceps per al cervell!

“La veu dins del cap mai no està satisfeta”

E.- És una qüestió que molts no entenen… La meditació és un treball dur!
D.H.- I tant! La gent pensa que estàs provant de buidar-te la ment –una cosa realment impossible– o deixar-te portar per un halo còsmic… No! No has de posar-te túniques, no cal que escoltis Enya…, res de tot això! És exercici per a la teva ment, per això els marins ho fan, els de l’armada dels Estats Units ho practiquen, per això els executius d’empreses ho fan, les estrelles de rock també… La meditació és una pràctica seriosa provada científicament.

E.- Com ho practiques?
D.H.- L’únic que has de fer és seure amb la columna recta, tancar els ulls i notar on és que la respiració la notes més. I el més important: cada cop que la teva ment vagi perduda en pensaments (cosa que farà un milió de vegades) porta la teva atenció al punt de focus: la respiració. Cada cop que facis això, cada cop que t’adonis que estàs vagant pels teus pensaments i siguis capaç de tornar al teu focus, estaràs fent exercicis de bíceps per al cervell. Estàs lluitant contra l’hàbit perpetrat durant tota la teva vida de vagar per la boira de les teves pròpies memòries i fantasies.

E.- Això és exactament el contrari del que pensava que era la meditació!
D.H.- Correcte. L’habilitat de sentir simplement el que passa ara mateix sense pensar en el que passa, sense jutjar el que passa, això és increïble. Per què? Deixa’m explicar-ho amb un exemple escenificat. Et trobes a la cafeteria Starbucks i algú et molesta. I penses: estic enfadat. Bum! Automàticament, irreflexivament, immediatament habites aquest pensament, et converteixes en algú enfadat. És la manera com funciona! Però si et notes la respiració dia rere dia, la propera vegada que algú et molesti possiblement notis com creix dins teu la molèstia o l’enuig, el reconeixis com allò que realment és i pensis: “Saps què? Deixaré això passar, no cal que reaccioni automàticament”. Pots fer això en una reunió o meeting de feina on algú està comportant-se malament amb tu i tu necessites una reacció calmada per posar a lloc a aquesta persona. Aixo és un superpoder! […] Pensa en alguna cosa que t’hagi satisfet. Quants grans dinars has tingut a la teva vida?

E.- Moltíssims.
D.H.- I en voldries més?

“Estàs lluitant contra l’hàbit perpetrat durant tota la teva vida de vagar per la boira de les teves pròpies memòries i fantasies”

E.- I tant!
D.H.- I quantes vacances genials has passat?

E.- Bastantes!
D.H.-I en voldries més?

E.- Sí.
D.H.- Estas sempre satisfet totalment? És això al que em refereixo. Amb la veu dins del teu cap aquestes coses mai seran totalment bones, és això el que vull dir. Tu pots triomfar a la teva vida tot el que vulguis però estaras satisfet? Ho dubto! Com és que hi ha gent que guanya la loteria i se suïcida? Com és que tenim estrelles del rock amb problemes d’alcoholisme? La veu dins del cap mai no està satisfeta i la meditació és una forma de relacionar-te diferent amb aquesta veu.

Podeu veure l’entrevista original en aquest vídeo.

Anuncis

Deixa un comentari

