Vídeos

Desafiant la imatge pròpia negativa

ÀUDIO:
Molts de nosaltres estem atrapats en la història sobre nosaltres mateixos i aquesta és molt sovint molt i molt negativa. No hem d’encarar-nos a ella ni superar-la. Hem de reconèixer-la i preguntar-nos: ¿és la meva consciència qui genera aquesta història sobre mi mateix? Està la meva consciència atrapada en aquesta història? ¿Fins i tot arriba a creure’s aquesta història la meva consciència? De la mateixa manera, si estàs ansiós fent aquest gest amb els braços [abraçada] pots preguntar-te: ¿està ansiosa la meva consciència de l’ansietat? ¿Està la meva consciència de la por atemorida? ¿Està la meva consciència del dolor adolorida? ¿Està la meva consciència de l’aversió rebutjant? ¿Està la meva consciència de l’aferrament enganxant-se a tot tipus d’idees petites generades pel meu cap? La resposta ha de ser, invariablement, no. Però quan podem aprendre a tenir aquest domini de l’ésser? Sempre parlo del mindfulness com l’acte d’agafar les regnes de la mateixa consciència. I què és la consciència? Un tipus de coneixement no conceptual (inclou conceptes però és més gran que tots ells). Has de ser aquest coneixement. La consciència de fet ja existeix, no has d’arribar a aconseguir res perquè la consciència de fet ja és tu, no has d’anar enlloc, no has de fer res. No hi ha cap estat especial ni de consciència que necessites assolir per a ser una persona completa. No pots mai ser una persona incompleta: encara que et falti una cama o un pit continues sent una persona completa. Sí: el que has de fer és seguir una pila de feina de rehabilitació, no només en termes de la relació amb el teu cos sinó també amb la ment. Sí, has de tenir una trajectòria de rehabilitació. La paraula rehabilitació (del francès réhabilitation) significa aprendre a viure a dins de nou. Per tant això és quelcom que tots hem d’aprendre de nou. Perquè ens n’hem anat molt lluny de sentir-nos còmodes dins de nosaltres, de ser capaços de tractar amb situacions d’ansietat, dolor o estrès.

Deixa un comentari

