Tècniques

Meditació Transcendental, una petita aproximació

M’atreveixo, avui, a fer una petita exposició sobre la meditació transcendental: què és com es practica i quins beneficis se n’extreuen d’aquesta pràctica. Aprofito aquí per fer una crida a participar i col·laborar a través dels comentaris a tots aquells que sapigueu sobre aquest tipus de meditació, ja que jo l’he practicada poc i no en sóc experta.

La meditació transcendental és una tècnica de meditació amb la qual es pretén, segons he pogut entendre jo, penetrar de manera directa en l’inconscient de la persona, és una tècnica d’evasió de la ment conscient i racional per tal de viatjar fins a l’inconscient. Aquest viatje, que fem cada dia en les hores de son (o en sessions d’hipnosi), es pretén que es faci mentre la persona continua conscient, és a dir, cal evitar dormir-se.

El fet d’accedir a la ment inconscient proporciona els beneficis esmentants abastament en aquest blog i en molts estudis científics: baixa la pressió arterial, evita malalties mentals, frena les erosions neuronals pròpies de malalties com l’Alzeheimer, atura l’envelliment cel·lular… etc.

La manera com s’accedeix a aquest estat inconscient estant conscient és a través de la concentració en els mantres. Els mantres son paraules (generalment de poques síl·labes) que es repeteixen seguidament i durant el temps que sigui necessari per tal d’induïr el cervell a estat d’inconsciència. Els mantres acostumen a estar relacionats amb conceptes positius o que indueixin el cervell a la relaxació (com és el cas dels mantres propis del ioga, que remeten a l’amplitud i la bondat, l’eternitat…, entre d’altres conceptes) i acostumen a ser recitats en freqüències de so molt baixes.

El so és important per a la relaxació de la ment i l’accés a l’inconscient. Des del punt de vista meditatiu, el cervell genera pensaments, emocions i capta percepcions segons un determinat nivell de consciència. Els alts nivells de consciència estan relacionats amb sons de freqüència baixa, el que tots percebem com a sons greus. Els aguts, per la contra, ens remeten a nivells baixos de consciència.

Us deixo un vídeo curt (en anglès) on s’hi explica breument com practicar la meditació transcendental, tot i que si us ho voleu prendre més seriosament podeu consultar la definició més ampliada en aquest enllaç o anar a la pàgina espanyola de Meditació Transcendental i contactar amb un instructor via web clicant en l’anterior enllaç.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s